onsdag 28. juli 2010

Bok som er lest i sommerferien 2

Bildet er lånt av haugenbok.no
Denne boken leste jeg ut på 2 dager. Den har ikke mer enn ca. 220 sider, men jeg var fanget fra første linje.
Den handler om en gutt som overlever 2 polske ghettoer, Auschwitz og dødsmarsjen til Sachsenhausen.
Som det står bak på boken "Dette er erindringer fra en barndom som brått ble forvandlet fra idyll til ghettoer og konsentrasjonsleire. Men det er også den gripende historien om gjenforeningen med moren og letingen etter redningsmannen Odd Nansen etter krigen.
Den anbefales på det varmeste.

2 kommentarer:

  1. Den høres spennende ut, kanskje litt følelsesmessig også??
    Jeg har lånt tre bøker av Linda også i dag... lurer på når jeg skal få kommet meg gjennom alle jeg har på lista, sukk....

    SvarSlett
  2. Den hørtes bra ut. Du er flink til å få lest du, Karen! Jeg er så treig for tida. Kjekt med anbefalinger likevel:)

    SvarSlett