lørdag 7. august 2010

GI BLOD

I dag tenkte jeg å skrive om en sak som jeg synes er uhyre viktig, nemlig blodgiving.
Jeg ble selv blodgiver for noen år siden, og det er ingen sak.
Jo, det tar litt tid å reise til Stavanger men, for et lite offer for en så viktig sak.
Jeg har selv flere venninner som har trengt overføring av blod etter fødsler, jeg har familiemedlemmer som har gått gjennom alvorlig operasjoner hvor de trengte blodoverføringer, jeg har en bekjent som mistet sitt minste barn i blodkreft for 2 år siden. Grunnene til å gi blod er utallige.

Jeg oppfordrer alle som har mulighet til å bli blodgivere. Det er enkelt. Meld deg inn på giblod.no. Så går alt av seg selv etter det.

EN KAN IKKE HJELPE ALLE MEN, ALLE KAN HJELPE NOEN.

2 kommentarer:

  1. Du er god, du! Jeg vet at jeg aldri hadde klart det, er så "blodfattig". Besvimer bare jeg tar en blodprøve. Men takk og lov for at det finnes noen som deg!

    SvarSlett
  2. Du er flink altså Karen, misunner deg dette! Jeg hadde ikke klart om jeg aldri så mye ville. Sliter jo med vanlig blodprøve! All ære til deg og andre som gjør dette.

    SvarSlett